reklama

Trwa realizacja połączeń kolejowych z Ustrzyk Dolnych do Sanoka. Kursy te mogą być początkiem dalszej podróży

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Trwa realizacja połączeń kolejowych z Ustrzyk Dolnych do Sanoka. Kursy te mogą być początkiem dalszej podróży - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
6
zdjęć

Udostępnij na:
Facebook
AktualnościTrwa realizacja połączeń kolejowych z Ustrzyk Dolnych do Sanoka i z powrotem. Od marca na trasę pociągi wyjeżdżają od poniedziałku do piątku, z kolei od pierwszego weekendu wakacji składy wożą pasażerów również w soboty i niedziele.
reklama

Wraz z pierwszym dniem marca bieżącego roku, po trzynastu latach wznowiono kursy pociągu na trasie z Ustrzyk Dolnych do Sanoka i z powrotem. Składy wyjeżdżają trzy razy dziennie od poniedziałku do piątku. Ze względu na bezpieczeństwo podróżnych oraz poprawę warunków przewozowych, między innymi poprzez wyeliminowanie ograniczeń prędkości na obiektach inżynieryjnych na odcinku Zagórz – Ustrzyki Dolne, od początku maja do ostatniego tygodnia czerwca połączenia zostały zawieszone.

Z Ustrzyk Dolnych pociągiem do Sanoka i nie tylko

Ze stacji w Ustrzykach Dolnych pociąg wyrusza o godzinie 05:21, 07:55 i 13:58, z kolei z Sanoka o godzinie 06:38, 09:05 oraz 15:23. Odległość między tymi powiatowymi miastami to 42 kilometry, a sam przejazd zajmuje 1 godzinę 11 minut. Po drodze pojazd zatrzymuje się na dziewięciu przystankach – odpowiednio w Ustjanowej, Olszanicy, Uhercach, Uhercach Tunelu, Jankowcach, Lesku Łukawicy, Załużu, Zagórzu oraz Nowym Zagórzu.

reklama

Połączenie kolejowe z Ustrzyk Dolnych nie oznacza jednak zakończenia podróży na stacjach pośrednich bądź na stacji końcowej w Sanoku. Pociąg ten możemy traktować jako pierwszy etap dalszej wyprawy. Jednym z przykładów jest połączenie na trasie Ustrzyki Dolne – Zagórz – Kraków Główny. W Ustrzykach Dolnych rozpoczynamy podróż o godzinie 13:58. Po około 50 minutach docieramy do Zagórza, by o 14:58 wsiąść w skład TLK „Bieszczady” jadący do stolicy województwa małopolskiego. Innym przykładem jest chociażby połączenie „łączone” – pociąg i autobus. Tym samym kursem z Ustrzyk Dolnych dojeżdżamy do Sanoka. Tam mamy godzinę, by na spokojnie przejść z dworca kolejowego na dworzec autobusowy i wsiąść do autokaru jadącego w kierunku Warszawy i Wrocławia. Biorąc pod uwagę taki sposób rozwiązania dojedziemy również do Rzeszowa czy Krosna.

reklama

Ustrzyki Dolne – Sanok: cena biletu

Koszt biletu jednorazowego normalnego z Ustrzyk Dolnych do Sanoka wynosi 11,90 zł, uczniowskiego 7,50 zł, a studenckiego 5,83 zł na podstawie „Taryfy podkarpackiej”. Bilet miesięczny, normalny kosztuje 285,00 zł, uczniowski 145,35 zł, a studencki 139,65 zł. Obowiązują także wszystkie ulgi ustawowe. Tabor kolejowy do realizacji połączeń zapewnia podwykonawca – SKPL, a obsługę podróżnych PolRegio.

Oferta weekendowych połączeń

Tygodniowe połączenia kolejowe z Ustrzyk Dolnych do Sanoka i z powrotem poszerzono o kursy weekendowe realizowane w okresie wakacyjnym. Zgodnie z aktualnym planem jazdy, w każdy weekend do 27 sierpnia włącznie, ze stacji początkowej w Sanoku pociąg wyjeżdża o 05:56 i 19:30, z kolei z Ustrzyk o 07:14 oraz 20:47. Dodatkową atrakcją dla pasażerów jest dobre skomunikowanie pociągu z Ustrzyk Dolnych z pociągiem transgranicznym jadącym do słowackich Medzilaborec. Po dojechaniu do Zagórza, przesiadamy się do drugiego składu, którym następnie kontynuujemy podróż.

reklama

- Ustrzyki Dolne 07:14 – Zagórz 08:09

- Zagórz 08:39 – Medzilaborce 10:24

- Medzilaborce 17:48 – Sanok 19:15

- Zagórz 19:40 – Ustrzyki Dolne 20:41

Trasa z Ustrzyk Dolnych do Medzilaborców (wliczając przesiadkę w Zagórzu) zajmuje 2 godziny 40 minut. Na przestrzeni tego czasu pociąg przejeżdża przez Ustjanową, Olszanicę, Uherce Mineralne, Jankowce, Łukawicę, Załuż, Zagórz, Tarnawę Dolną, Czaszyn, Morochów, Mokre Małopolskie, Wysoczany, Szczawne Kulaszne, Rzepedź, Komańczę, Nowy Łupków oraz Łupków.

Polregio Podkarpacki Zakład w Rzeszowie poinformował nas, że dzięki tym połączeniom ilość podróżnych wzrosła.

Połączenia kolejowe a działalność Bieszczadzkich Drezyn Rowerowych

Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe na przestrzeni ostatnich lat stały się jedną z największych atrakcji turystycznych w Bieszczadach. Łączą one turystykę i zamiłowania do tradycji kolejarskiej. Liczący ponad 140 lat odcinek trasy kolejowej możemy podziwiać z platformy „pomarańczowego wagonika” napędzanego – tak jak na rowerze – siłą własnych mięśni nóg. Główną siedzibą drezyn jest stacja kolejowa w Uhercach Mineralnych, zlokalizowana na rozwidleniu tras drogowych wielkiej pętli bieszczadzkiej biegnącej w stronę Ustrzyk Dolnych oraz drogi prowadzącej do Soliny i Polańczyka.

Przez wiele lat Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe były jedynym użytkownikiem torowiska znajdującego się w ciągu linii kolejowej nr 108. Wówczas bez problemu właściciele tej atrakcji turystycznej mogli układać rozkład jazdy. Problem pojawił się w momencie, gdy rok temu uruchomiono weekendowe pociągi pasażerskie. Wówczas doszło do sytuacji, w której stacja drezyn w soboty i niedziele była zamknięta. W tym sezonie wszystko wygląda znacznie inaczej. Pociągi jeżdżą zgodnie z planem, a drezyny wykorzystują godziny między tymi kursami. W ten sposób „pomarańczowe wagoniki” wyjeżdżają na trasę w tygodniu siedem razy dziennie, z kolei w weekendy osiem razy dziennie. Jak powiedział nam Janusz Demkowicz, właściciel Bieszczadzkich Drezyn Rowerowych, PKP bardzo sprzyja tej atrakcji turystycznej, podobnie jak Urząd Marszałkowski i Gmina Olszanica.

WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama