W związku z prowadzonymi pracami remontowymi na linii kolejowej nr 108 Stróże – Krościenko, pociągi „Wetlina” i „Bieszczady”, obsługujące trasę Zagórz – Kraków Główny i z powrotem, kursują teraz zmienioną trasą. Każdego dnia składy będą przejeżdżać przez Sanok, Zarszyn, Wróblik Szlachecki, Krasno Miasto, Krosno, Jedlicze, Jasło, Strzyżów nad Wisłokiem, Rzeszów Zachodni, Dębicę, Tarnów i Kraków Płaszów. Odjazdy z Zagórza zaplanowano na godziny 04:58 oraz 16:28, natomiast powrotne kursy z Krakowa Głównego na 09:04 i 18:36. Nowo wyznaczona trasa to dystans 295 kilometrów, a przejazd zajmuje planowo 4 godziny 28 minut.
Aktualny rozkład jazdy
Zagórz - Kraków Główny
Zagórz: 04:58, 16:28Sanok: 05:08, 16:42
Zarszyn: 05:29, 17:03
Wróblik Szlachecki: 05:42, 17:17
Krosno Miasto: 05:55, 17:31
Krosno: 06:00, 17:35
Jedlicze: 06:10, 17:45
Jasło: 06:37, 18:12
Strzyżów nad Wisłokiem: 07:14, 18:44
Rzeszów Zachodni: 08:01, 19:22
Dębica: 08:33, 19:50
Tarnów: 08:57, 20:16
Kraków Płaszów: 09:40, 20:59
Kraków Główny: 09:45, 21:04
Kraków Główny - Zagórz
Kraków Główny: 09:04, 18:36Kraków Płaszów: 09:10, 18:42
Tarnów: 09:57, 19:24
Dębica: 10:18, 19:45
Rzeszów Zachodni: 10:46, 20:14
Strzyżów nad Wisłokiem: 11:25, 20:52
Jasło: 12:04, 21:34
Jedlicze: 12:22, 21:52
Krosno: 12:32, 22:02
Krosno Miasto: 12:36, 22:06
Wróblik Szlachecki: 12:50, 22:20
Zarszyn: 13:03, 22:33
Sanok: 13:24, 22:54
Zagórz: 13:33, 23:04
Poprawa komfortu podróży
Realizacja kolejnych prac remontowych na odcinku między Jasłem a Bieczem, będąca częścią modernizacji trasy nr 108, ma na celu poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu podróży na tym kluczowym szlaku prowadzącym w Bieszczady. Inwestycja warta 20 milionów złotych netto, finansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, obejmuje wymianę starych torów oraz remont infrastruktury inżynieryjnej, w tym mostów i przepustów, między innymi w Siedliskach Sławęcińskich oraz Przysiekach. Prace rozpoczęły się 23 września i potrwają do 8 listopada, a specjalistyczna maszyna PUN zadba o potokową wymianę nawierzchni kolejowej.Remont linii 108 to element długofalowej strategii poprawy infrastruktury kolejowej w regionie Podkarpacia. W ostatnich latach podjęto szereg działań mających na celu unowocześnienie odcinków Stróże – Jasło – Krościenko. W bieżącym roku, za blisko 2,9 miliona złotych netto, wyremontowano 10 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty i wiadukty w Uhercach Mineralnych, Olszanicy oraz Ustrzykach Dolnych. Zeszłoroczne prace, o wartości około 8 milionów złotych, objęły natomiast 18 obiektów, w tym 5 mostów i 13 przepustów. Dzięki tym inwestycjom możliwe jest utrzymanie ruchu pociągów na przygranicznym odcinku trasy, zapewniając jednocześnie możliwość przejazdu do przejścia kolejowego z Ukrainą.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.