reklama
reklama

Ma to być turystyczny hit w Bieszczadach. Zobaczcie wizualizację nowych atrakcji [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Ma to być turystyczny hit w Bieszczadach. Zobaczcie wizualizację nowych atrakcji [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
4
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Aktualności Rozwój turystyki to nie tylko odkrywanie nowych miejsc, ale także umiejętne wykorzystywanie istniejącego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego. W tym duchu narodził się projekt, który nie tylko odświeża turystyczną ofertę Bieszczadów, ale także buduje mosty pomiędzy Polską a Ukrainą.
reklama

Centralnym punktem tego przedsięwzięcia będzie nowoczesne Centrum Turystyczno-Wystawiennicze w Majdanie niedaleko Cisnej. To więcej niż tylko miejsce informacyjne dla przyjezdnych. To przestrzeń, w której historia spotka się z nowoczesnością, tworząc miejsce pełne inspiracji dla podróżujących. Stała ekspozycja muzealna przeniesie gości w świat kolei wąskotorowych Karpat, a przestrzeń konferencyjna stanie się miejscem spotkań i dyskusji, podkreślając znaczenie dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego regionu. To ważne, bo Bieszczadzka Kolejka Leśna obsługuje tysiące przyjezdnych.

To jedyne pomieszczenie, gdzie będziemy mogli przyjąć turystów w czasie niepogody. Z każdego pociągu wysiada 200 osób, a takich pociągów w ciągu dnia jest 6-8. Łącznie w całym sezonie kolejka przewozi ponad 150 tysięcy osób

– wylicza Mariusz Wermiński, prezes zarządu Fundacji Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej.

Jednym z najbardziej widowiskowych elementów projektu będzie 400-metrowa kładka piesza z platformą widokową, która wzniesie się nad torami. To nie tylko atrakcja turystyczna, ale także miejsce edukacji ekologicznej, pozwalające na obserwację funkcjonowania historycznej stacji i leśnych pociągów z perspektywy ptaka.

Ten projekt jest wyjątkowy, bo jest realizowany w wyjątkowym miejscu. To jest perła, jedno z głównych miejsc odwiedzanych przez turystów

– zauważa Tomasz Jędrzejewski, zastępca kierownika Wspólnego Sekretariatu Programu.

Nowa oferta turystyczna to także wąskotorowe drezyny rowerowe, które wprowadzą dodatkową dawkę adrenaliny dla odwiedzających. Odrobina aktywności fizycznej połączona z możliwością odkrywania uroków Bieszczadów z pewnością przyciągnie kolejne rzesze turystów. Każda z drezyn będzie mogła pomieścić 5 osób. Pojazdy będą kursować po wyremontowanym w ramach inwestycji 3-kilometrowym odcinku torów z Cisnej do Dołżycy.

Projekt nie ogranicza się jedynie do Polski. W ukraińskiej części Karpat, w miejscowości Wygoda partner projektu wyremontuje stację leśnej kolejki adaptując ją na muzeum dziedzictwa kolejowego. Teren wokół budynku, który jest jednocześnie początkiem zabytkowego szlaku kolejowego, zostanie zagospodarowany dla zwiedzających.

Jestem szczęśliwy, że możemy wspólnie – Polska z Ukrainą – realizować tak duży projekt

– podkreśla wójt Wygody Mykola Matsalak.

Liderem projektu pn. „Karpacka kolejka wąskotorowa – podróż śladami karpackiej kolei leśnej” jest Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, a Rada Wiejska Wygody z obwodu iwanofrankiwskiego jest jej partnerem. 6 czerwca reprezentanci podpisali umowę partnerską na realizację projektu. Podczas uroczystości z udziałem Marszałka Województwa Podkarpackiego Władysława Ortyla, zaprezentowana została wizualizacja przyszłej inwestycji i miejsca jej realizacji.

Chcielibyśmy z Ukrainą współpracować jeszcze w większym zakresie, żeby nie było obaw i ograniczeń, bo one przekładają się także na nasz ruch turystyczny. Ludzie, jadąc w Bieszczady, pytają, czy tu jest bezpiecznie. Taka jest rzeczywistość. Mamy nadzieję, że ta niczym nieuprawniona agresja Rosji na Ukrainę szybko się zakończy

– mówi Władysław Ortyl.

Rozpoczęcie tego ambitnego przedsięwzięcia to nie tylko kolejny krok w kierunku poprawy atrakcyjności turystycznej Bieszczadów, ale także wyraz solidarności i współpracy między państwami, co stanowi fundament europejskiej wspólnoty. To największy pod względem budżetu projekt Programu Interreg NEXT Polska – Ukraina 2021-2027 – jego pełna wartość to 4,3 miliona euro, w tym prawie 3,9 miliona stanowi dofinansowanie z UE. Pozyskanie tak wysokiego grantu było możliwe dzięki zarekomendowaniu wniosku przez Zarząd Województwa do grona Dużych Projektów Infrastrukturalnych, czyli strategicznych projektów Programu, zatwierdzanych w trybie pozakonkursowym.

Realizacja przedsięwzięcia zajmie ponad 2 lata.

WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama