reklama

Dojazd w Bieszczady z różnych stron Polski i Europy będzie szybszy. Podjęto ważną decyzję

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: GDDKiA

Dojazd w Bieszczady z różnych stron Polski i Europy będzie szybszy. Podjęto ważną decyzję - Zdjęcie główne

S19 | foto GDDKiA

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

AktualnościRozbudowa sieci drogowej w województwie podkarpackim przynosi regionowi nowe perspektywy. S19, kluczowy element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, ma nie tylko usprawnić komunikację w Polsce, ale również usprawnić dojazd w Bieszczady.
reklama

Podkarpacie przechodzi intensywną modernizację infrastruktury drogowej. Docelowo trasa S19 w regionie ma mieć długość około 169 kilometrów. Dotychczas oddano do użytku 81,8 kilometra tej drogi, co pozwoliło znacząco poprawić dostępność komunikacyjną Podkarpacia i sąsiednich województw. Już teraz trasa S19 łączy Lublin z Rzeszowem i staje się jednym z kluczowych elementów szlaku Via Carpatia, który przebiega przez Polskę, łącząc Europę Północną i Południową. Dzięki temu mieszkańcy Podkarpacia mogą korzystać z szybszego połączenia z Warszawą (przez trasy S19 i S17), a mieszkańcy województwa lubelskiego zyskują dostęp do autostrady A4.

reklama

Kluczowy korytarz transportowy Europy

Via Carpatia, jako międzynarodowy szlak transportowy, ma strategiczne znaczenie dla Europy Środkowej i Wschodniej. W Polsce obejmuje drogi ekspresowe S61, S16 i S19 o łącznej długości około 700 kilometrów, biegnące przez pięć województw: podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.

Na Podkarpaciu Via Carpatia otwiera nowe możliwości gospodarcze i turystyczne, zwłaszcza w regionach takich jak Bieszczady, które dzięki lepszemu skomunikowaniu staną się bardziej dostępne zarówno dla krajowych, jak i zagranicznych turystów.

reklama

Kolejne etapy realizacji S19

Na Podkarpaciu obecnie realizowane są kolejne odcinki trasy o długości 84,5 kilometra. W budowie znajdują się między innymi: Rzeszów Południe – Babica, Babica – Jawornik, Krosno – Miejsce Piastowe, Miejsce Piastowe – Dukla oraz dobudowa drugiej jezdni na odcinku Sokołów Małopolski Północ – Jasionka (14 kilometrów). Na etapie projektowania lub uzyskiwania zezwoleń są kolejne odcinki, w tym Jawornik – Lutcza, Lutcza – Domaradz, Domaradz – Krosno oraz Dukla – Barwinek. W efekcie tych działań trasa Via Carpatia w województwie podkarpackim zostanie znacząco rozbudowana, co zwiększy komfort i bezpieczeństwo podróży.

Przedłużenie obwodnicy z Miejsca Piastowego do Sanoka

Jednym z kluczowych projektów dla regionu jest przedłużenie obwodnicy Miejsca Piastowego w kierunku Sanoka. To przedsięwzięcie ma strategiczne znaczenie dla Bieszczad i całego Podkarpacia. Poseł Bartosz Romowicz, który włożył wiele starań, by doprowadzić do tego momentu, zwraca uwagę na znaczenie tej inwestycji.

reklama

To była walka o to, aby Bieszczady od samego Sanoka były lepiej skomunikowane z drogą ekspresową S19 i autostradą A4, oznacza to też skrócenie dojazdu do Rzeszowa i Krosna. Droga to jedno, a pośrednio będzie też kołem zamachowym rozwoju lokalnej przedsiębiorczości

– mówi.

Projekt ten jest wynikiem wieloletnich starań lokalnych samorządowców, parlamentarzystów i przedsiębiorców. Zabiegi te zaowocowały ogłoszeniem przetargu na dokumentację projektową tej inwestycji.

Pamiętacie moje starania o przedłużenie obwodnicy Miejsca Piastowego. Wspólnie z pobliskimi samorządowcami – Powiatu Sanockiego, Miasta Sanok, Gminy Sanok, Gminy Zarszyn, Miasta i Gminy Zagórz oraz sanockimi przedsiębiorcami wystąpiliśmy też z oficjalnym pismem do Ministra Infrastruktury. Przedstawiliśmy kluczowe argumenty takie jak usprawnienie komunikacji, rozwój gospodarczy, połączenie z Europą i bezpieczeństwo. Zabiegałem o tę sprawę również podczas wielu spotkań, zarówno w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz z Ministrem Infrastruktury Dariuszem Klimczakiem. Teraz dostaliśmy informację, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w najbliższym czasie ogłosi przetarg na dokumentację tego odcinka. Bardzo mnie ta wiadomość ucieszyła. To dowód na to, że wspólne działania są skuteczne, razem możemy więcej – dla Podkarpacia

reklama

– przekazuje poseł Bartosz Romowicz.

Współpraca samorządów przynosi efekty

Dariusz Wethacz, wójt gminy Cisna, podkreśla znaczenie tej inwestycji mówiąc o niej jako strategicznej dla Bieszczad.

Ta inwestycja to nie tylko szansa na szybsze i bezpieczniejsze połączenie Bieszczad z drogą ekspresową S19 i autostradą A4, ale także impuls do rozwoju gospodarczego, turystyki i lokalnej przedsiębiorczości. To ogromny sukces wspólnych działań parlamentarzystów i samorządowców z naszego regionu oraz przedsiębiorców, którzy konsekwentnie zabiegali o tę inwestycję. Taka współpraca pokazuje, jak wiele możemy osiągnąć, działając razem na rzecz dobra mieszkańców

– zauważa Dariusz Wethacz.

Korzyści dla mieszkańców i turystów

Nowoczesna infrastruktura drogowa to nie tylko wygoda i bezpieczeństwo dla kierowców, ale także realne korzyści dla regionu. Dzięki lepszemu połączeniu z kluczowymi trasami krajowymi i międzynarodowymi, Bieszczady mogą liczyć na wzrost liczby turystów, a lokalne przedsiębiorstwa – na większe możliwości rozwoju.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama