reklama

Zmiany w rozkładzie jazdy Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej. Od września ciuchcia będzie kursować dwa razy dziennie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Zmiany w rozkładzie jazdy Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej. Od września ciuchcia będzie kursować dwa razy dziennie - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
16
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Aktualności Wraz z początkiem września zmienia się rozkład jazdy Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej. Po zakończeniu wakacji, ciuchcia będzie wyjeżdżała na tory we wtorki, środy, czwartki, piątki, soboty i niedziele. Ponadto zrezygnowano z kursów za parowozem.
reklama

Wrześniowy rozkład jazdy „Bieszczadzkiej Ciuchci”

Koniec okresu wakacyjnego to również zmiany w funkcjonowaniu wielu bieszczadzkich atrakcji. Dzieje się tak również w przypadku kolejki leśnej. Wraz z rozpoczęciem września, kursy będą realizowane od wtorku do niedzieli po dwa razy dziennie. Ciuchcia wyjedzie na trasę Majdan – Balnica - Majdan o godzinie 09:30 oraz 12:00.

Trasa z Majdanu do Balnicy i z powrotem liczby blisko 9 kilometrów, a czas przejazdu to około 2 godziny. Podróżnych wozi kilkanaście wagonów osobowych. Są to zarówno wagony odkryte, jak i w pełni zabudowane. Oba typy wyruszają w każdym składzie.

Bieszczadzka Kolejka Leśna - ceny biletów

Przejazd z Majdanu do Balnicy z powrotem to koszt 40 złotych – bilet normalny oraz 32 złote – bilet ulgowy. Istnieje także możliwość zakupu biletu peronowego, czyli wejściówki dla zwiedzających, którzy nie korzystają z przejazdu kolejką – koszt to 2 złote.

Najsłynniejsza kolejka wąskotorowa

Bieszczadzka Kolejka Leśna jest jedną z najsłynniejszych kolejek wąskotorowych w Polsce oraz jedną z najpopularniejszych atrakcji w Bieszczadach. Ciuchcia kursuje na dwóch trasach: w maju, czerwcu, wrześniu i październiku z Majdanu do Balnicy oraz w lipcu i sierpniu z Majdanu do Dołżycy i Balnicy. Kilkugodzinna wycieczka przez bieszczadzkie doliny to przede wszystkim możliwość podziwiania pięknych, dzikich okolic oraz odwiedziny popularnych miejscowości.

Bieszczadzka Ciuchcia, czyli kolejka z historią

Budowę kolejki wąskotorowej rozpoczęto pod koniec XIX wieku. Miała ona na celu uprościć eksploatację bieszczadzkich lasów. Niestety podczas II wojny światowej torowiska zostały kompletnie zrujnowane. W latach 50. przy okazji budowy Zakładów Drewna w Rzepedzi wybudowano tory na odcinku z Rzepedzi przez Smolnik, Wolę Michową, Balnicę, Cisną, Przysłup i Wetlinę do Moczarnego. Kolejka służyła nie tylko do przewozu drewna, ale również jako transport turystyczny. Na początku lat 90. ubiegłego wieku linię wyłączono z eksploatacji, szyny zardzewiały a tory zarosły.

W 1994 roku założono Fundację Bieszczadzkiej Kolejki , która doprowadziła do ponownego uruchomienia kolejki.

WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama