reklama

Zakończono oficjalnie remont drogi między Soliną a Myczkowem. "Bieszczady są dla nas bardzo ważne" [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Zakończono oficjalnie remont drogi między Soliną a Myczkowem. "Bieszczady są dla nas bardzo ważne" [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
37
zdjęć

Udostępnij na:
Facebook
AktualnościPo prawie dwóch latach zakończono oficjalnie prace przy przebudowie drogi wojewódzkiej nr 895 na odcinku z Soliny do Myczkowa wraz z generalnym remontem mostu na Sanie. To bardzo ważna informacja zarówno dla mieszkańców, jak i turystów bowiem w sezonie letnim realizowana inwestycja powodowała ogromne korki, a czas przejazdu na tej kilkukilometrowej trasie znacząco się wydłużał.
reklama

Prace przy przebudowie ponad 6-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 895 między Soliną a Myczkowem rozpoczęły się w listopadzie 2021 roku. Od samego początku głównym celem działań była poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróżowania w okolicach Jeziora Solińskiego. Realizacja tego przedsięwzięcia była również konieczna w celu lepszego skomunikowania powiatu leskiego z pozostałą częścią województwa podkarpackiego. Na przestrzeni niespełna dwóch lat, droga zyskała nowe, wyższe parametry techniczne, rozbudowano skrzyżowania z drogami podrzędnymi, przebudowano chodniki, przepusty, zatoki autobusowe i zjazdy. Ponadto zmodernizowano oświetlenie uliczne, wybudowano dwa nowe mosty, w tym most na rzece San o długości 101,3 metrów, wykonany w technologii nasuwania podłużnego.

reklama

To droga w dobrej jakości, w pełnej nośności, parametrach odpowiadającym wymaganiom dla dróg wojewódzkich. To dla nas ważna inwestycja w Bieszczadach. Oczywiście na tym się nie zakończony. Projektujemy cały odcinek Wielkiej Pętli Bieszczadzkiej poczynając od Cisnej, Wetliny do Ustrzyk Górnych i dalej od Ustrzyk Górnych do Ustrzyk Dolnych

– powiedział Piotr Miąso, dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Podczas zorganizowanej dzisiaj konferencji prasowej głos zabrał między innymi poseł Tadeusz Chrzan podkreślając, że inwestycja była niezmiernie istotna nie tylko dla turystyki, lepszej dostępności komunikacyjnej tych terenów, ale przede wszystkim dla lokalnych mieszkańców, którzy przemierzają tą trasę codziennie do swoich zakładów pracy bądź szkół. Poseł Piotr Uruski wspomniał o ogromnym rozwoju gminy Solina na przestrzeni ostatnich lat. „Kolejka gondolowa, remonty dróg, kanalizacja, inwestycje związane z infrastrukturą turystyczną” – wymieniał poseł.

reklama

W całym województwie potrzeb jest wiele, jednak Bieszczady są dla nas naprawdę istotne. Dużo już jest zrobione, ale będziemy otwierać kolejne inwestycje i jest przy tym ogromne zrozumienie tego, że jeżeli chcemy, by te tereny stanowiły faktyczne miejsce, do którego chętnie będą przyjeżdżać ludzie to muszą być one dobrze skomunikowane

– dodał Jerzy Borcz, przewodniczący Sejmiku Województwa Podkarpackiego.

Adam Piątkowski, wójt gminy Solina jako gospodarz podziękował wszystkim za pomoc przy realizacji różnych projektów i zadań na terenie gminy.

Zaczęliśmy od oczyszczania Jeziora Solińskiego, realizujemy kolejne ogromne projekty, a za chwilę będziemy robić to czego jeszcze nam brakuje, czyli ścieżki rowerowe. Przy budowie drogi, którą oddajemy do użytku zaoszczędziliśmy dzięki władzom wojewódzkim prawie 5 milionów złotych. Wprowadzamy stopniowo gminę Solina do XXII wieku

reklama

– mówił Adam Piątkowski.

Piotr Pilch, wicemarszałek województwa podkarpackiego podkreślił z kolei stanowczo, że Bieszczady to najważniejszy region turystyczny, w który cały czas należy inwestować. Dodał, iż te tereny są priorytetowe dla samorządu.

Ważny szlak komunikacyjny

Remont drogi wraz z przebudową mostu był bardzo ważną inwestycją, gdyż trasa w kierunku Myczkowa to istotny szlak komunikacyjny w sezonie turystycznym, łączący Solinę z innymi miejscowościami zlokalizowanymi w rejonie Jeziora Solińskiego. Przez okres prac – wydłużony o rok – kierowcy musieli zmagać się ze znaczącymi utrudnieniami w ruchu. Najbardziej skomplikowanym przedsięwzięciem inżynieryjnym był most w Solinie. Z powodu problemów z nośnością postanowiono go rozebrać, jednak dla utrzymania ruchu wybudowano tymczasową przeprawę. Równolegle skonstruowano stalową formę, na której powstały żelbetowe segmenty przęseł mostu.

Inwestycja na drodze wojewódzkiej 895 na odcinku między Soliną a Myczkowem kosztowała prawie 60 milionów złotych. W dniu dzisiejszym przekazano również umowę na przebudowę drogi z Polańczyka do Wołkowyi o dystansie 3,5 kilometra.

WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama