Budowa obwodnicy Leska jest tematem, który regularnie powraca w dyskusjach samorządowców i mieszkańców regionu. Inwestycja, jak zauważa wielu ma na celu usprawnienie ruchu drogowego oraz zmniejszenie natężenia ruchu – szczególnie – w okresie wakacyjnym od wjazdu do miasta do ronda, od którego trasa prowadzi w kierunku Cisnej bądź Ustrzyk Dolnych. Jak jednak bywa w przypadku takich przedsięwzięć, różne warianty przebiegu obwodnicy wzbudzają kontrowersje. Dotyczą one zarówno kwestii technicznych, jak i społecznych, takich jak wyburzenia budynków czy ingerencja w lokalne środowisko.
W ostatnich dniach pojawiały się informacje o nowych koncepcjach przebiegu obwodnicy, jednak wątpliwości dotyczące aktualnego stanu projektu i wyboru konkretnego wariantu rozwiał Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl. Poinformował nas o tym Mateusz Lechwar, radny Sejmiku Województwa Podkarpackiego.
Marszałek Ortyl: „Realizujemy wariant II”
W odpowiedzi na pytanie radnego Mateusza Lechwara, marszałek Władysław Ortyl potwierdził, że preferowanym do realizacji wariantem jest tak zwany wariant II.
Marszałek poinformował mnie jednoznacznie, że będzie realizowany wariant II – czyli ten pierwotny, którego przebieg jest najmniej inwazyjny – najmniej budynków do wyburzenia
– powiedział portalowi wBieszczady.pl radny Mateusz Lechwar.
Jak dodaje Mateusz Lechwar, według dostępnych informacji, trwają obecnie prace projektowe, które obejmują opracowanie szczegółowej dokumentacji technicznej. Po ich zakończeniu planowane jest ogłoszenie przetargu na wykonawcę zadania. Budowa ma przebiegać w ciągu drogi wojewódzkiej nr 894 i połączyć drogę krajową nr 84 w miejscowości Postołów z drogą wojewódzką nr 894 w Huzelach.
Koszt inwestycji został oszacowany na 182 miliony złotych. Projekt finansowany będzie ze środków Województwa Podkarpackiego oraz Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Obwodnica Leska według drugiego wariantu:
- długość odcinka: ok 4,5 km,
- łączna liczba obiektów inżynierskich: 4 szt.,
- liczba kolizji z obiektami mieszkalnymi 3 szt.
- długość przebiegu przez obszary Natura 2000 Dorzecze Górnego Sanu: 321 m,
- długość przebiegu przez tereny chronione przyrodniczo Wschodniobeskidzki Obszar chronionego krajobrazu: 2493 m,
- długość odcinków o pochyleniu niwelety powyżej 3%: 0 m
- prowadzenie trasy przy wykorzystaniu istniejących dróg publicznych [m]: ok. 540 m
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.