Niedawno, Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że nie planuje finansować większych prac na trasie linii kolejowej nr 107 z Zagórza w kierunku Łupkowa. Resort zapewnił jednak, że prowadzone będą roboty, które zapewnią przejezdność pociągów z prędkością nie niższą niż 30 km/h. Tomasz Leyko, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w rozmowie z portalem Rynek Kolejowy powiedział, że zlecono wykonanie między innymi projektów budowlanych, jednak analiza ekonomiczna miała doprowadzić do decyzji, która wskazywała na nieopłacalność takich działań z uwagi na zbyt niską frekwencję pasażerów w pociągach.
Decyzję o przerwaniu realizacji działań przygotowawczych podjęto w oparciu o szacunek kosztów realizacji prac, który z kolei wykonano na podstawie dokumentacji projektowej
- dodaje Tomasz Leyko w rozmowie z portalem Rynek Kolejowy.
Aktualnie ruch pasażerski na trasie z Zagórza do Łupkowa odbywa się jedynie w okresie wakacyjnym. Wówczas do ostatniej stacji kolejowej po polskiej stronie granicy dojeżdżają pociągi z Krakowa, a także przejeżdżają składy wożące turystów z Rzeszowa na Słowację. Rynek Kolejowy zwraca również uwagę na małe zainteresowanie przewoźników towarowych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.