reklama

Pociągi „Wetlina” i „Bieszczady” wracają na swoją dotychczasową trasę. Od soboty pojadą inaczej

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Facebook/PKP Intercity. Pociąg do podróży

Pociągi „Wetlina” i „Bieszczady” wracają na swoją dotychczasową trasę. Od soboty pojadą inaczej - Zdjęcie główne

Pociągi „Wetlina” i „Bieszczady” wracają na swoją dotychczasową trasę | foto Facebook/PKP Intercity. Pociąg do podróży

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

AktualnościOd września bieżącego roku trwają prace modernizacyjne na podkarpackim odcinku linii kolejowej nr 108 Stróże – Krościenko, co skutkuje zmianą trasy pociągów kursujących między Zagórzem a Krakowem.
reklama

Od września bieżącego roku w związku z modernizacją infrastruktury kolejowej, pociągi „Wetlina” i „Bieszczady” obsługujące połączenie między Zagórzem a Krakowem kursują zmienioną trasą. Inwestycja, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA i warta 20 milionów złotych netto, obejmuje wymianę torów oraz remont mostów i przepustów. Prace mają na celu poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu podróży, a także utrzymanie ruchu na trasie prowadzącej w Bieszczady.

Nowa trasa i rozkład jazdy

Ze względu na prace remontowe, pociągi IC „Wetlina” i IC „Bieszczady” kursują teraz inną trasą, omijając odcinek bezpośrednio objęty pracami. Składy przejeżdżają między innymi przez Sanok, Zarszyn, Wróblik Szlachecki, Krosno, Jedlicze, Jasło, Rzeszów Zachodni, Dębicę i Tarnów, by finalnie dotrzeć do Krakowa Głównego. Pociągi z Zagórza odjeżdżają o godzinach 04:58 i 16:28, a powrotne kursy z Krakowa Głównego zaplanowano na 09:04 i 18:36. Pokonanie trasy o długości 295 kilometrów zajmuje średnio 4 godziny i 28 minut.

reklama

Poprawa infrastruktury i bezpieczeństwa

Realizowana modernizacja linii kolejowej nr 108 między Jasłem a Bieczem to jeden z elementów strategii rozwoju infrastruktury kolejowej na Podkarpaciu. Zastosowanie specjalistycznej maszyny PUN pozwala na potokową wymianę nawierzchni kolejowej, co usprawnia prace i skraca czas ich trwania. W zakres inwestycji wchodzą wymiana starych torów oraz remont licznych obiektów inżynieryjnych, w tym mostów i przepustów w miejscowościach takich jak Siedliska Sławęcińskie i Przysieki. Prace rozpoczęły się 23 września i potrwają do 8 listopada.

Długofalowy plan modernizacji obejmuje również inne odcinki trasy Stróże – Jasło – Krościenko. W ciągu ostatnich lat zainwestowano środki na remont mostów i wiaduktów w takich miejscowościach jak Uherce Mineralne, Olszanica i Ustrzyki Dolne. W 2023 roku wydano na te prace około 2,9 miliona złotych, natomiast rok wcześniej zrealizowano prace o wartości 8 milionów złotych, obejmujące łącznie 18 obiektów.

reklama

Powrót na stałą trasę już wkrótce

Zmiany w trasie pociągów między Zagórzem a Krakowem potrwają do najbliższej soboty. Po zakończeniu modernizacji odcinka Jasło – Strzyżów składy IC „Wetlina” i IC „Bieszczady” powrócą na pierwotną trasę przez Gorlice. Od soboty pociągi na tej trasie będą zatrzymywać się na stacjach takich jak Sanok, Zarszyn, Wróblik Szlachecki, Krosno Miasto, Krosno, Jedlicze, Jasło, Biecz, Gorlice Zagórzany, Bogoniowice Ciężkowice, Tuchów, Tarnów oraz Kraków Płaszów.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama