Ta budowa miała na celu połączyć drogą kolejową Wiedeń i Budapeszt z galicyjską twierdzą Przemyśl. Był to wówczas bardzo często wykorzystywany szlak komunikacyjny. Stacja w Zagórzu, bo o niej mowa, do dzisiaj stanowi ważny punkt na mapie kolejowej Polski.
Historia kolei w Zagórzu
Budowa kolei przez Zagórz miała na celu połączenie Wiednia i Budapesztu z galicyjską twierdzą Przemyśl. Cały odcinek biegnący ze Słowacji przez Komańczę, Zagórz, Chyrów w Ukrainie do Przemyśla stał się przejezdny 25 grudnia 1872 roku, a poszczególne odcinki linii oddawano do eksploatacji osobnych terminach. Przemyśl-Chyrów (33,2 km – 13 maja 1872), Chyrów-Krościenko (19,4 km – 1 lipca 1872), Krościenko-Ustrzyki Dolne (8,1 km – 3 września 1872), Ustrzyki Dolne-Zagórz-Komańcza (70,2 km – 12 listopada 1872) oraz Komańcza-Łupków (13,7 km – 18 grudnia 1872).W dniu 19 września 1880 roku przez stację przejeżdżał pociągiem dworskim podróżujący po Galicji cesarz Austrii Franciszek Józef I, który zatrzymał się i spotkał z przedstawicielami władz i ludnością.
Na budynku stacji została umieszczona tablica pamiątkowa o treści inskrypcji: 1872–1972. Dla upamiętnienia setnej rocznicy zbudowania linii kolejowej Krościenko-Zagórz-Łupków oraz poniesionego trudu kilku pokoleń kolejarzy. Pracownicy Węzła PKP Zagórz.
[Best_Wordpress_Gallery id="852" gal_title="Dworzec kolejowy w Zagórzu"] Dzisiaj, Zagórz jest ważnym punktem na mapie kolejowej Polski. Na bocznicach znajdują się wagony, nieużytkowane holenderskie składy oraz składy prywatnego przewoźnika – firmy SKPL, która podczas wakacji obsługiwała kursy do Krakowa, Ustrzyk Dolnych, Nowego Łupkowa czy do Medzilaborców na Słowacji. Przy stacji działa całodobowo posterunek Straży Ochrony Kolei.