Portal Rynek Kolejowy poinformował, że zarządca infrastruktury kolejowej zapewnia, że podejmuje wciąż działania, by stan trasy między Zagórzem a przejściem granicznym w Krościenku jak najlepiej odpowiadał potrzebom przewoźników. W 2021 roku wykonano prace torowe, podczas których wymieniono ponad 10 tysięcy podkładów, dokonano przeglądu i poprawy widoczności na przejazdach kolejowo-drogowych czy wyremontowano most w Zagórzu.
Kontynuacją działań na rzecz coraz lepszych przewozów na linii nr 108 są prace rozpoczęte we wrześniu. Obejmują one przede wszystkim remont dwóch mostów w Uhercach Mineralnych. Wymienione mają zostać mostownice, naprawę przejdą zaś podpory. Stalowe konstrukcje będą zabezpieczone antykorozyjnie
- mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych w rozmowie z portalem rynek-kolejowy.pl.
Prace obejmą również dwa przejazdy kolejowo-drogowe w Ustjanowej Górnej oraz Brzegach Dolnych. Pojawi się tam oświetlenie, a nawierzchnia drogowa zostanie wyremontowana. Naprawiony będzie też jeden przepust i system odwodnienia.
Portal Rynek Kolejowy przypomina, że na odcinku do Nowego Zagórza pociągi kursują z prędkością 60-70 km/h, z kolei do Ustrzyk Dolnych zapewniony jest przejazd z prędkością około 50 km/h, choć występują ograniczenia prędkości w przedziale 20-40 km/h. Pomiędzy Ustrzykami Dolnymi a Krościenkiem, poza kilkoma kursami pociągów specjalnych przewożących uchodźców, ruch nie był prowadzony.
/Rynek Kolejowy/
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.