Droga krajowa nr 84 stanowi główny szlak komunikacyjny dla osób podróżujących w Bieszczady. Każdego dnia korzystają z niej mieszkańcy, turyści oraz kierowcy zmierzający do przejścia granicznego w Krościenku. Niestety, do niedawna jej stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia. Liczne ubytki nawierzchni, niewystarczające zabezpieczenia i brak wydzielonej infrastruktury pieszo-rowerowej stanowiły problem zarówno dla użytkowników zmotoryzowanych, jak i pieszych. Teraz, dzięki zakończonej modernizacji, droga nie tylko odzyskała swój dawny blask, ale stała się nowoczesnym i funkcjonalnym ciągiem komunikacyjnym, który spełnia oczekiwania lokalnej społeczności oraz wymogi współczesnego ruchu turystycznego.
Postawiono na komfort i bezpieczeństwo
Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (gov.pl/web/gddkia-rzeszow)
Przebudowa ponad 4-kilometrowego odcinka drogi między Sanokiem a Zagórzem była kompleksowym przedsięwzięciem, którego celem było zarówno wzmocnienie konstrukcji jezdni, jak i poprawa warunków dla pieszych oraz rowerzystów. W ramach inwestycji za kwotę 24 milionów złotych, wykonano: wzmocnienie nawierzchni do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś, budowę chodnika oraz ścieżek rowerowych, przebudowę skrzyżowania z drogą gminną i wyznaczenie pasa do lewoskrętu przy szkole, instalację oświetlenia i doświetlenie ośmiu przejść dla pieszych, wykonanie ośmiu zatok autobusowych oraz przebudowę systemu odwodnienia i rowów przydrożnych.
Ważnym elementem inwestycji była również przebudowa istniejącej infrastruktury podziemnej i nadziemnej, co pozwoliło na usunięcie wielu kolizji technicznych. Wszystkie prace realizowano w systemie „Projektuj i buduj”, co oznaczało, że wykonawca nie tylko zrealizował roboty, ale wcześniej opracował projekt i uzyskał niezbędne pozwolenia.
Konieczność postawienia ekranów akustycznych
Integralnym elementem inwestycji była budowa ekranów akustycznych o łącznej długości 3,6 kilometra. Jak przekazuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zadanie warte 19 milionów złotych, wynikało z wymagań decyzji środowiskowej. Ekrany skutecznie tłumią hałas generowany przez ruch drogowy, co znacząco poprawiło komfort życia mieszkańców sąsiadujących z drogą.
Przebudowa drogi, jak i budowa ekranów akustycznych. Realizacja obu inwestycji była dużym wyzwaniem dla wykonawców, gdyż roboty budowlane prowadzone były pod ruchem. Wprowadzona została taka organizacja ruchu, która pozwoliła zachować ruch lokalny w trakcie prowadzenia robót
– informuje Joanna Rarus z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z oddziałem w Rzeszowie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.