reklama

Od początku czerwca obowiązuje nowy rozkład jazdy Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej. W czwartki i piątki kursy za parowozem

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Od początku czerwca obowiązuje nowy rozkład jazdy Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej. W czwartki i piątki kursy za parowozem - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Aktualności
reklama

Od czerwca obowiązuje nowy rozkład jazdy Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej. Dodatkowo w czwartki i piątki wszyscy turyści odwiedzający jedną z najpopularniejszych atrakcji w Bieszczadach, będą mieli okazję przejechać się w wagonach, które ciągnąć będzie parowóz.

Od czerwca obowiązuje nowy rozkład jazdy

Tegoroczne planowe kursy Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej rozpoczęły wraz z końcem długiego weekendu majowego. Dotychczas słynna ciuchcia kursowała raz dziennie od wtorku do piątku oraz dwa razy dziennie w soboty i niedziele. Od czerwca turyści odwiedzający Bieszczady będą mieli więcej okazji do podróży wąskotorówką. Od wtorku do niedzieli kolejka będzie wyjeżdżać na trasę Majdan – Balnica – Majdan o godzinie 09:30 i 12:00. Ponadto w czwartki i piątki kursy będą odbywały się za parowozem.

reklama

Trasa z Majdanu do Balnicy i z powrotem liczby blisko 9 kilometrów, a czas przejazdu to około 2 godziny.

[Best_Wordpress_Gallery id="619" gal_title="Rozkład jazdy BKL"]

Najsłynniejsza kolejka wąskotorowa

Bieszczadzka Kolejka Leśna jest jedną z najsłynniejszych kolejek wąskotorowych w Polsce oraz jedną z najpopularniejszych atrakcji w Bieszczadach. Ciuchcia kursuje na dwóch trasach: w maju, czerwcu, wrześniu i październiku z Majdanu do Balnicy oraz w lipcu i sierpniu z Majdanu do Dołżycy i Balnicy. Kilkugodzinna wycieczka przez bieszczadzkie doliny to przede wszystkim możliwość podziwiania pięknych, dzikich okolic oraz odwiedziny popularnych miejscowości.

reklama

Bieszczadzka Ciuchcia, czyli kolejka z historią

Budowę kolejki wąskotorowej rozpoczęto pod koniec XIX wieku. Miała ona na celu uprościć eksploatację bieszczadzkich lasów. Niestety podczas II wojny światowej torowiska zostały kompletnie zrujnowane.

W latach 50. przy okazji budowy Zakładów Drewna w Rzepedzi wybudowano tory na odcinku z Rzepedzi przez Smolnik, Wolę Michową, Balnicę, Cisną, Przysłup i Wetlinę do Moczarnego. Kolejka służyła nie tylko do przewozu drewna, ale również jako transport turystyczny. Na początku lat 90. ubiegłego wieku linię wyłączono z eksploatacji, szyny zardzewiały a tory zarosły.

W 1994 roku założono Fundację Bieszczadzkiej Kolejki , która doprowadziła do ponownego uruchomienia kolejki.

reklama

Zdjęcie główne: Michał Bosek

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama