Retro Express Bieszczady to projekt, który od lat łączy turystykę z historią kolejnictwa, oferując podróżnym doświadczenie dawnych czasów kolejowych. Skład, wyposażony w odrestaurowane wagony pasażerskie, pozwala uczestnikom poczuć atmosferę sprzed dekad, jednocześnie zapewniając nowoczesny standard obsługi. Dotychczasowe trasy skupiały się na regionie polskich Bieszczadów, jednak niedzielny przejazd z Zagórza do Jasła i potem na Słowację stanowi pierwszy zagraniczny debiut Retro Expressu.
Trasa i rozkład jazdy
Podróż rozpocznie się 7 grudnia o godzinie 05:25 w Zagórzu. Pociąg dotrze do Jasła o 07:22, zatrzymując się po drodze na stacjach: Nowy Zagórz, Sanok, Zarszyn, Besko, Wróblik Szlachecki, Targowiska, Krosno Miasto, Krosno oraz Jedlicze. Krótko po przybyciu, o 07:40, Retro Express wyruszy w dalszą część trasy w kierunku Stakčína w Słowacji.
Na trasie do Stakčína skład zatrzyma się na tych samych stacjach co w pierwszej części, a następnie w Tarnawie Dolnej, Czaszynie, Morochowie, Mokrem Małopolskim, Wysoczanach, Szczawnem Kulasznym, Rzepedzi, Komańczy Letnisku, Komańczy, Nowym Łupkowie, Łupkowie, Medzilaborcach Mesto, Medzilaborcach i Humenne. Pociąg ma dotrzeć do Stakčína planowo o 14:40.
Stakčín to wieś gminna położona we wschodniej Słowacji, w powiecie Snina, w historycznym regionie Zemplin. Liczyła w 2016 roku 2449 mieszkańców i obejmuje powierzchnię 167,75 kilometrów kwadratowych. Położona jest w dolinie rzeki Cirochy u podnóża Gór Bukowskich i pasma Wyhorlatu, granicząc z Parkiem Narodowym Połoniny. Stacja kolejowa w Stakčínie, końcowa na linii Humenné-Snina-Stakčín zbudowanej w 1909 roku, jest najbardziej wysuniętą na wschód stacją kolejową Słowacji.
Powrót z Stakčína do Jasła zaplanowano na godzinę 15:00, z dotarciem do Jasła o 21:57. Ostatni etap podróży obejmuje trasę z Jasła do Zagórza, z planowym przyjazdem tuż przed północą.
Komentarze (0)