reklama

Jest umowa na łącznicę. Skróci to dojazd pociągiem w stronę Bieszczadów

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Kamil Mielnikiewicz

Jest umowa na łącznicę. Skróci to dojazd pociągiem w stronę Bieszczadów - Zdjęcie główne

zdjęcie ilustracyjne | foto Kamil Mielnikiewicz

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

AktualnościPonad 240 milionów złotych netto – tyle wynosi wartość umowy na budowę łącznicy kolejowej Jedlicze–Szebnie, która ma diametralnie zmienić możliwości podróży z Rzeszowa w kierunku Bieszczad. Projekt realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe jest częścią szerszego planu rewitalizacji infrastruktury kolejowej w regionie.
reklama

Budowa łącznicy to odpowiedź na długoletnią potrzebę eliminacji przestoju na stacji Jasło, koniecznego obecnie do zmiany kierunku jazdy pociągów. Nowy odcinek torów, o długości blisko 3,4 kilometra, połączy dwie kluczowe linie kolejowe – nr 106 Rzeszów–Jasło oraz nr 108 Stróże–Krościenko – między przystankami Szebnie i Wojaszówka. Dzięki temu podróżni będą mogli liczyć na bezpośrednie połączenia między Rzeszowem, Krosnem i Nowym Zagórzem, co skróci czas przejazdu o około 20–25 minut.

Inwestycja zapewni korzystniejsze możliwości podróży z Rzeszowa w stronę Krosna i Nowego Zagórza, a dalej Bieszczad

– podkreśla Dorota Szalacha z PKP PLK.

Organizatorzy przewozów pasażerskich zyskają również szansę na przygotowanie bardziej atrakcyjnej oferty dla podróżnych, co może przyciągnąć nowych użytkowników kolei.

reklama

Nowoczesna infrastruktura z myślą o przyszłości

Oprócz nowego torowiska, projekt przewiduje budowę dziewięciu obiektów inżynieryjnych, w tym tunelu o długości blisko 500 metrów, trzech wiaduktów drogowych oraz pięciu przepustów. Na trasie powstanie również przystanek osobowy o roboczej nazwie Moderówka, który ma zwiększyć dostępność kolei dla mieszkańców regionu.

reklama

Inwestycja ma także ogromne znaczenie dla transportu towarowego, tworząc dogodniejsze warunki przewozu ładunków. To nie tylko usprawni logistykę, ale również przyczyni się do wzrostu gospodarczego Podkarpacia, podnosząc konkurencyjność całego regionu.

Harmonogram i dalsze plany

Zgodnie z podpisaną umową, konsorcjum firm Track Tec Construction oraz INTOP Warszawa zrealizuje projekt w formule „zaprojektuj i wybuduj”, a zakończenie prac przewidziano na połowę 2028 roku. Budowa łącznicy Jedlicze–Szebnie to jednak tylko jeden z elementów większego przedsięwzięcia – rewitalizacji linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło–Nowy Zagórz. Obecnie trwa postępowanie przetargowe dla tej części projektu.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama