Budowa łącznicy to odpowiedź na długoletnią potrzebę eliminacji przestoju na stacji Jasło, koniecznego obecnie do zmiany kierunku jazdy pociągów. Nowy odcinek torów, o długości blisko 3,4 kilometra, połączy dwie kluczowe linie kolejowe – nr 106 Rzeszów–Jasło oraz nr 108 Stróże–Krościenko – między przystankami Szebnie i Wojaszówka. Dzięki temu podróżni będą mogli liczyć na bezpośrednie połączenia między Rzeszowem, Krosnem i Nowym Zagórzem, co skróci czas przejazdu o około 20–25 minut.
Inwestycja zapewni korzystniejsze możliwości podróży z Rzeszowa w stronę Krosna i Nowego Zagórza, a dalej Bieszczad
– podkreśla Dorota Szalacha z PKP PLK.
Organizatorzy przewozów pasażerskich zyskają również szansę na przygotowanie bardziej atrakcyjnej oferty dla podróżnych, co może przyciągnąć nowych użytkowników kolei.
Nowoczesna infrastruktura z myślą o przyszłości
Oprócz nowego torowiska, projekt przewiduje budowę dziewięciu obiektów inżynieryjnych, w tym tunelu o długości blisko 500 metrów, trzech wiaduktów drogowych oraz pięciu przepustów. Na trasie powstanie również przystanek osobowy o roboczej nazwie Moderówka, który ma zwiększyć dostępność kolei dla mieszkańców regionu.Inwestycja ma także ogromne znaczenie dla transportu towarowego, tworząc dogodniejsze warunki przewozu ładunków. To nie tylko usprawni logistykę, ale również przyczyni się do wzrostu gospodarczego Podkarpacia, podnosząc konkurencyjność całego regionu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.