17 września 2020 roku zastępca Burmistrza Ustrzyk Dolnych Michał Wnuk przedstawił Panią Joannę Kijowską, która pełni tą funkcję.
Zadaniem koordynatora jest wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez jednostki zajmujące się pomocą. Ponad to musi on przygotowywać i koordynować proces wdrażania planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Koordynator monitoruje działalność podległych jednostek. Sprawdza jak realizują potrzeby swoich podopiecznych. Wspiera on również jednostki w ich funkcjonowaniu. Zadaniem koordynatora jest współpraca z instytucjami w taki sposób, aby te mogły ułatwiać udział osób ze szczególnymi potrzebami w różnych sferach życia na zasadzie równości z innymi osobami.
Osoba ze szczególnymi potrzebami to osoba, która według definicji musi podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki w celu przezwyciężania ograniczeń, jakie stawia jej życie. Bariery można podzielić ze względu na cechy danej osoby, na zewnętrzne i wewnętrzne. Inny podział rozróżnia okoliczności, w których dana osoba się znajduje na ograniczenia architektoniczne, cyfrowe lub informacyjno-komunikacyjne.
źródło: UM Ustrzyki Dolne