reklama
reklama

To jedna z najważniejszych atrakcji w Bieszczadach. Kiedy będzie można z niej skorzystać w czerwcu?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Józef Alberski

To jedna z najważniejszych atrakcji w Bieszczadach. Kiedy będzie można z niej skorzystać w czerwcu? - Zdjęcie główne

Bieszczadzka Kolejka Leśna | foto Józef Alberski

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

AktualnościCharakterystyczny stukot kół, zapach lasu i widok górskich zboczy zza drewnianych wagoników. Bieszczadzka Kolejka Leśna, jedna z najbardziej rozpoznawalnych atrakcji regionu, wkroczy w kolejny miesiąc z nowym rozkładem jazdy.
reklama

Czerwiec to miesiąc, w którym oferta Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, jednej z największych atrakcji turystycznych południowo-wschodniej Polski, rozszerza się. Wraz z początkiem nowego miesiąca, kolejka oferuje kolejne kursy, co daje więcej możliwości, by zobaczyć Bieszczady z nieco innej perspektywy.

Działająca sezonowo wąskotorówka, której historia sięga początków XX wieku, dziś jest nie tylko zabytkiem techniki, ale także żywym symbolem regionu. Kursując przez zalesione zbocza i wzdłuż granic Polski, pozwala turystom doświadczyć wyjątkowego klimatu Bieszczadów – wolniej, ciszej, uważniej.

reklama

Nowy rozkład na czerwiec

W czerwcu pociągi wyruszą z głównej stacji w Majdanie, położonej w gminie Cisna, jeszcze częściej niż miało to miejsce w maju. Składy – składające się z kilkunastu wagonów (zarówno odkrytych, jak i zabudowanych) – wyjadą do Balnicy oraz Solinki. W przypadku Balnicy, pociąg będzie kursować we wtorki, środy, soboty i niedziele. Odjazdy zaplanowano na godziny 09:30 i 12:00. Sam przejazd – w dwie strony – trwa 1,5 godziny. Dodatkowo przewidziano 30-minutową przerwę na miejscu. To czas, który turyści mogą wykorzystać na odwiedzenie punktów z pamiątkami, lokalnej gastronomii lub krótki spacer aż do samej granicy ze Słowacją.

Z kolei w czwartki i piątki skład będzie kierować się do Solinki. Co istotne – to właśnie wtedy wagoniki ciągnięte są przez parowóz, co stanowi dodatkową atrakcję, zwłaszcza dla dzieci i miłośników kolejnictwa. Godziny odjazdów są identyczne – 09:30 i 12:00, a cała podróż – wliczając powrót – trwa 1 godzinę i 15 minut.

  • Wtorki, środy, soboty, niedziele: Majdan – Balnica – Majdan, godzina 09:30, 12:00 (czas: 2 godziny)
  • Czwartki i piątki: Majdan – Solinka – Majdan, godzina 09:30, 12:00 – przejazd za parowozem (czas: 1 godzina 15 minut)

reklama

Koszt przejazdu i opcje biletowe

Cennik przejazdów pozostał klarowny i przystępny, biorąc pod uwagę oferowaną jakość atrakcji. Zarówno podróż na trasie Majdan–Balnica–Majdan, jak i Majdan–Solinka–Majdan kosztuje: 45 zł – bilet normalny, 35 zł – bilet ulgowy oraz 2 zł – bilet dla dzieci do lat 3. Dla osób, które nie planują przejazdu, ale chcą zwiedzić stację lub obserwować przygotowania do odjazdu, przewidziano bilet peronowy w cenie 2 złotych. To dobry sposób, by poczuć atmosferę miejsca bez konieczności wsiadania do wagonika.

Fot. Józef Alberski

reklama

Dla kogo jest Bieszczadzka Kolejka Leśna?

Bieszczadzka Kolejka Leśna to propozycja zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i dla starszych turystów szukających spokojnego sposobu na poznanie górskiego krajobrazu. To również cenna lekcja historii i techniki – parowozy, zabytkowe wagony i trasy prowadzące przez miejsca, gdzie trudno dotrzeć inaczej niż pieszo, pozwalają zrozumieć, jak niegdyś wyglądała codzienność w Bieszczadach.

Choć obecnie kolejka służy głównie celom turystycznym, jej historia sięga lat 90. XIX wieku, gdy pełniła funkcję przemysłową – służyła do wywozu drewna z trudno dostępnych terenów Bieszczadów. Po wielu latach i różnych kolejach losu, udało się ją uratować i przekształcić w atrakcję turystyczną. Dziś kolejka funkcjonuje dzięki zaangażowaniu pasjonatów i lokalnych samorządów.

reklama

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
logo