reklama
reklama

Szybszy dojazd w Bieszczady? Podjęto w tej sprawie ważny krok

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: GDDKiA

Szybszy dojazd w Bieszczady? Podjęto w tej sprawie ważny krok - Zdjęcie główne

zdjęcie ilustracyjne | foto GDDKiA

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

AktualnościDojazd w Bieszczady może w najbliższych latach ulec znacznemu usprawnieniu. Ważna decyzja środowiskowa dla obwodnicy Miejsca Piastowego otwiera nowy rozdział w planach infrastrukturalnych regionu, który od lat zmaga się z problemem zatłoczonych tras i uciążliwego ruchu tranzytowego.
reklama

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie otrzymała właśnie wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy obwodnicy Miejsca Piastowego w ciągu drogi krajowej nr 28. To strategiczne posunięcie wyznacza kolejny etap przygotowań do realizacji inwestycji, która ma kluczowe znaczenie dla poprawy komunikacji w regionie. Preferowanym wariantem wskazanym we wniosku jest wariant W5b. Obwodnica o długości 18,3 km ma przebiegać po północnej stronie drogi krajowej nr 28, rozpoczynając się na terenie miasta Krosna, w rejonie planowanego ronda na DK19 w miejscowości Krościenko Wyżne. Jej koniec zaprojektowano w miejscowości Długie w powiecie sanockim.

Kluczowy węzeł i alternatywne rozwiązania

Istotnym elementem planowanej trasy jest nowy węzeł drogowy, który powstanie na przecięciu obwodnicy z budowaną drogą ekspresową S19 na wysokości miejscowości Targowiska. To właśnie dzięki temu połączeniu kierowcy zyskają szybki i wygodny dostęp do nowoczesnej sieci drogowej, co znacząco skróci czas przejazdu w kierunku Sanoka i dalej w Bieszczady.

reklama

We wniosku o wydanie decyzji środowiskowej oprócz wariantu preferowanego wskazano również wariant W6a jako racjonalny alternatywny oraz wariant W5a – najkorzystniejszy dla środowiska. Wszystkie warianty wynikają z opracowania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, w którym poddano analizie cztery propozycje przebiegu obwodnicy. Projekt zakłada budowę nowej drogi bez ingerencji w istniejące pasy drogowe, poza miejscami skrzyżowań.

Równolegle trwają przygotowania

Podczas procedury uzyskiwania decyzji środowiskowej prowadzone będą także prace w ramach STEŚ-R Etap II. Obejmą one przygotowanie pełnej dokumentacji dla drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju dwujezdniowym, dwupasowym, z możliwością etapowania budowy. Projektanci skupią się na dokładnym rozpoznaniu geologiczno-inżynierskim oraz opracowaniu szczegółowych rozwiązań drogowych, mostowych i systemów odwodnienia. Planowany termin zakończenia tych prac to koniec 2026 roku.

reklama

Obwodnica Miejsca Piastowego

Droga krajowa nr 28 to jeden z głównych szlaków komunikacyjnych w regionie, prowadzący od Katowic i Krakowa przez Nowy Sącz, Krosno i Sanok aż do przejść granicznych z Ukrainą i Słowacją. Obecnie przebiega przez tereny o zwartej zabudowie, między innymi przez Miejsce Piastowe, Iwonicz-Zdrój, Rymanów, Besko i Zarszyn, gdzie liczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych znacząco utrudniają płynność ruchu.

Głównym celem budowy obwodnicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z tych miejscowości, co przyniesie wymierne korzyści mieszkańcom – zmniejszy hałas, zanieczyszczenie powietrza i poprawi bezpieczeństwo pieszych. Inwestycja ma także istotny wymiar gospodarczy – usprawni transport na osi zachód-wschód, między innymi w kierunku przejść granicznych w Medyce i Krościenku.

reklama

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo