Prezes SKPL Cargo, w rozmowie z Rynkiem Kolejowym, potwierdził, że nowe zespoły trakcyjne DM90 będą gotowe do kursowania z pasażerami już za kilka tygodni. Po przeprowadzeniu tak zwanej polonizacji i uzyskaniu niezbędnej homologacji, składy ruszą na trasę, obsługując połączenie Zagórz – Kraków. Planowane jest, że pociągi TLK Bieszczady i TLK Wetlina będą pierwszymi połączeniami, które wykorzystają te nowoczesne zespoły trakcyjne. Istnieje szansa, że pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych składów już na początku października. W kolejnych etapach planowane jest rozszerzenie ich użytkowania na połączenia TLK Sudety i TLK Szczeliniec, kursujące z Krakowa do Jeleniej Góry.
Warto dodać, że połączenie kolejowe realizowane na trasie Zagórz – Kraków Główny – Zagórz to często wybierana forma transportu do stolicy województwa małopolskiego, ale nie tylko, przez mieszkańców Bieszczadów i turystów zmierzających bądź wyjeżdżających z tego zakątka Polski.
Wyższy komfort podróży
Zespoły trakcyjne DM90 mają już doświadczenie w kursowaniu po polskich torach. Incydentalnie przewoziły pasażerów wiosną, a formalne dopuszczenie do kursowania po krajowej sieci kolejowej uzyskały w lutym 2024 roku. Pojazdy te charakteryzują się nowoczesnym designem, wyższym komfortem podróży, a także lepszą efektywnością energetyczną w porównaniu do starszych modeli.Ich wprowadzenie wpisuje się w szerszy trend modernizacji taboru kolejowego w Polsce, mający na celu poprawę jakości usług i zwiększenie atrakcyjności podróży koleją. To ważny krok w kierunku poprawy komfortu podróży pasażerskich na dłuższych trasach, zwłaszcza na obszarach, gdzie dotychczasowe połączenia były realizowane przez starszy, mniej wygodny tabor.
Wzmacnianie taboru na polskiej sieci kolejowej
Warto przypomnieć, że proces modernizacji taboru nie ogranicza się tylko do wprowadzenia zespołów DM90. Portal Rynek Kolejowy informuje, że w połowie sierpnia bieżącego roku po raz pierwszy na pokładzie polskich pociągów znalazły się wagony klasy 1 (w Polsce kursujące jako wagony klasy 2) zakupione od Deutsche Bahn. Wagony te wzmocniły tabor na czas sierpniowego szczytu przewozowego, oferując pasażerom większy komfort.źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.