reklama
reklama

Nowe składy pociągów wyruszą z Krakowa w kierunku Bieszczad. Ma to podnieść komfort podróży

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Kamil Mielnikiewicz

Nowe składy pociągów wyruszą z Krakowa w kierunku Bieszczad. Ma to podnieść komfort podróży - Zdjęcie główne

Pociąg na stacji w Uhercach Mineralnych | foto Kamil Mielnikiewicz

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

AktualnościNa polskich torach pojawią się nowe spalinowe zespoły trakcyjne serii SD85 (DM90), które wkrótce wejdą do regularnego użytku. Wprowadzenie tych pojazdów oznacza nową jakość podróży dla pasażerów na kilku kluczowych trasach w Polsce. Nowoczesne składy, sprowadzone z Holandii przez SKPL Cargo, mają na celu zastąpienie starszego taboru, w pierwszej kolejności na połączeniach z Krakowa w kierunku Bieszczad.
reklama

Prezes SKPL Cargo, w rozmowie z Rynkiem Kolejowym, potwierdził, że nowe zespoły trakcyjne DM90 będą gotowe do kursowania z pasażerami już za kilka tygodni. Po przeprowadzeniu tak zwanej polonizacji i uzyskaniu niezbędnej homologacji, składy ruszą na trasę, obsługując połączenie Zagórz – Kraków. Planowane jest, że pociągi TLK Bieszczady i TLK Wetlina będą pierwszymi połączeniami, które wykorzystają te nowoczesne zespoły trakcyjne. Istnieje szansa, że pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych składów już na początku października. W kolejnych etapach planowane jest rozszerzenie ich użytkowania na połączenia TLK Sudety i TLK Szczeliniec, kursujące z Krakowa do Jeleniej Góry.

Warto dodać, że połączenie kolejowe realizowane na trasie Zagórz – Kraków Główny – Zagórz to często wybierana forma transportu do stolicy województwa małopolskiego, ale nie tylko, przez mieszkańców Bieszczadów i turystów zmierzających bądź wyjeżdżających z tego zakątka Polski.

Wyższy komfort podróży

Zespoły trakcyjne DM90 mają już doświadczenie w kursowaniu po polskich torach. Incydentalnie przewoziły pasażerów wiosną, a formalne dopuszczenie do kursowania po krajowej sieci kolejowej uzyskały w lutym 2024 roku. Pojazdy te charakteryzują się nowoczesnym designem, wyższym komfortem podróży, a także lepszą efektywnością energetyczną w porównaniu do starszych modeli.

Ich wprowadzenie wpisuje się w szerszy trend modernizacji taboru kolejowego w Polsce, mający na celu poprawę jakości usług i zwiększenie atrakcyjności podróży koleją. To ważny krok w kierunku poprawy komfortu podróży pasażerskich na dłuższych trasach, zwłaszcza na obszarach, gdzie dotychczasowe połączenia były realizowane przez starszy, mniej wygodny tabor.

Wzmacnianie taboru na polskiej sieci kolejowej

Warto przypomnieć, że proces modernizacji taboru nie ogranicza się tylko do wprowadzenia zespołów DM90. Portal Rynek Kolejowy informuje, że w połowie sierpnia bieżącego roku po raz pierwszy na pokładzie polskich pociągów znalazły się wagony klasy 1 (w Polsce kursujące jako wagony klasy 2) zakupione od Deutsche Bahn. Wagony te wzmocniły tabor na czas sierpniowego szczytu przewozowego, oferując pasażerom większy komfort.

źródło: Rynek Kolejowy

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama