reklama
reklama

Lepsza kolej w kierunku Bieszczadów. Jest przetarg na inwestycję

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Kamil Mielnikiewicz

Lepsza kolej w kierunku Bieszczadów. Jest przetarg na inwestycję - Zdjęcie główne

Lepsza kolej w kierunku Bieszczadów | foto Kamil Mielnikiewicz

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Aktualności PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły postępowanie przetargowe na rewitalizację trasy kolejowej Jasło – Nowy Zagórz. Jest to kluczowy etap realizacji inwestycji na podkarpackim odcinku linii nr 108 Stróże – Krościenko. Projekt ma na celu usprawnienie podróży pociągiem ze stolicy Podkarpacia w kierunku Bieszczadów, co będzie możliwe dzięki wsparciu finansowemu z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.
reklama

Przetarg przybliża realizację jednej z ważniejszych inwestycji w regionie, która ma na celu rozwój infrastruktury kolejowej. Inwestycja ta przyczyni się do zwiększenia możliwości komunikacyjnych mieszkańców i turystów, którzy wybierają kolej jako ekologiczny i wygodny środek transportu. Dla miłośników Bieszczadów oznacza to lepsze połączenia do odkrywania malowniczych zakątków południowo-wschodniej Polski.

Inwestujemy w kolej, aby jej potencjał mógł być efektywnie wykorzystywany zarówno przez podróżnych, jak i mieszkańców. Ogłosiliśmy trzy przetargi, których wartość szacowana jest na 6 miliardów złotych. Są to przedsięwzięcia o dużym znaczeniu dla rozwoju kolei w Polsce, w tym także na Podkarpaciu

– powiedział Piotr Wyborski, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Rewitalizacja trasy w etapach

Inwestycja na odcinku Jasło – Nowy Zagórz zostanie podzielona na etapy o różnym zakresie robót. Plany obejmują między innymi przebudowę peronów na stacjach i przystankach, co znacząco poprawi poziom obsługi podróżnych. Projekt przewiduje również zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa podróży poprzez dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W ramach przyszłych prac przewiduje się także budowę dodatkowych miejsc zatrzymywania się pociągów, co zwiększy dostępność kolei dla mieszkańców. Dla sprawniejszego i bezpieczniejszego ruchu planowane są przebudowy torów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych, a także wymiana kluczowych elementów infrastruktury kolejowej, takich jak rozjazdy oraz instalacja nowoczesnych urządzeń sygnalizacji przejazdowej.

Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie

Projekt rewitalizacji trasy Jasło – Nowy Zagórz jest częścią szerszego przedsięwzięcia „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie”. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na realizację tego zadania, które również ma być finansowane przy wsparciu Funduszy Unijnych dla Polski Wschodniej.

Podpisanie umowy z wykonawcą przewiduje się na połowę 2025 roku. Rewitalizacja trasy Jasło – Nowy Zagórz oraz budowa łącznicy Jedlicze – Szebnie to inwestycje, które mają wzmocnić rangę kolei w regionie i uczynić ją bardziej konkurencyjną na rynku transportowym, jednocześnie odpowiadając na potrzeby mieszkańców i turystów.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama