Mieszkańcy Huzeli od kilku miesięcy protestowali przeciwko budowie obwodnicy przebiegającej przez ich miejscowość. Najbardziej obawiali się wyburzenia domów. Mimo ogromnego sprzeciwu i rozmów nie udało się dojść do porozumienia. W ramach opracowanej koncepcji projektowej wskazano trzy możliwe do realizacji warianty. Zarząd Województwa Podkarpackiego podjął ostatecznie decyzję o wyborze wariantu numer dwa. Jak zauważył marszałek Władysław Ortyl, każda tego typu inwestycja powoduje mniejsze lub większe skutki społeczne.
Wybór tego wariantu naszym zdaniem jest najmniej kłopotliwy. Według wstępnych szacunków prawdopodobnie wyburzone mogą zostać trzy budynki, ale prowadzimy dalsze analizy, aby było ich mniej. Samorząd Województwa Podkarpackiego pozyskał na budowę obwodnicy Leska 100 milionów złotych z Rządowego Programu Rozwoju Dróg.
- dodał marszałek.
Zdaniem zarządu województwa wybrany wariant pozwala na budowę drogi o płaskim pochyleniu bez długich podjazdów na wzniesienia, ma to korzystny wpływ na bezpieczeństwo poprzez dobrą widoczność na drodze. Nie ingeruje w obiekty zabytkowe i stanowiska archeologiczne. Na całej trasie wykonane będą cztery obiekty inżynierskie, co jest najmniejszą liczbą spośród trzech wariantów, prowadzi to do zminimalizowania kosztów inwestycji.
Ten wariant jest rozwiązaniem najlepiej dostosowanym do istniejącego terenu i jego składników, a także najmniej kolizyjnym. Wybór ten jest także rozwiązaniem najlepiej dostosowanym do istniejącego krajobrazu oraz najmniej ingerującym w teren Natura 2000, ale znacząco ingeruje w zakres Obszaru Chronionego Krajobrazu
- dodaje zarząd.
Po dzisiejszej decyzji, Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich będzie kontynuował prace projektowe w celu uzyskania tak zwanej decyzji środowiskowej.
Obwodnica Leska według drugiego wariantu:
- długość odcinka: ok 4,5 km,
- łączna liczba obiektów inżynierskich: 4 szt.,
- liczba kolizji z obiektami mieszkalnymi 3 szt.
- długość przebiegu przez obszary Natura 2000 Dorzecze Górnego Sanu: 321 m,
- długość przebiegu przez tereny chronione przyrodniczo Wschodniobeskidzki Obszar chronionego krajobrazu: 2493 m,
- długość odcinków o pochyleniu niwelety powyżej 3%: 0 m
- prowadzenie trasy przy wykorzystaniu istniejących dróg publicznych [m]: ok. 540 m
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.