Do radnych powiatu sanockiego dotarła wiadomośc, że od marca 2023 roku planowana jest likwidacja porannej pary pociągów na trasie Zagórz – Kraków. Nie znając dokładnych przyczyn takiej decyzji, zaapelowali oni o pozostawienie pociągów w planowanym rozkładzie jazdy. Jak tłumaczą, ich brak spowoduje ponowny regres komunikacyjny w regionie, a także spadek zatrudnienia w działaniach związanych z obsługą pociągów.
W związku z tym prosimy o ponowne przeanalizowanie planów dotyczących organizacji przewozów na naszej linii oraz ewentualną informacje, co jest przyczyną likwidacji 50% kursów
- napisali radni do prezesa Marka Chraniuka.
Portal Rynek Kolejowy postanowił zapytać o plany zarówno PKP Polskie Linie Kolejowe, jak i PKP Intercity. Przewoźnik odpowiedział bardzo mgliście.
W czasie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2022/2023, który wejdzie w życie w grudniu bieżącego roku, zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt, których zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do prac modernizacyjnych prowadzonych na liniach kolejowych. Kursowanie pociągów od marca będzie ustalone w ramach drugiej korekty, która zacznie obowiązywać od marca 2023 roku. O szczegółach kształtu siatki połączeń w tym okresie będziemy informować bliżej terminu wejścia w życie wspomnianej korekty
- napisały PKP Intercity w odpowiedzi na pytania portalu Rynek Kolejowy.
Nieco więcej światła rzuca natomiast odpowiedź z Polskich Linii Kolejowych.
W przyszłym roku, w marcu, planowane są prace utrzymaniowe na linii nr 96 Tarnów – Muszyna, po której kursują między innymi pociągi do Zagórza. Szczegóły ewentualnych prac oraz harmonogram będą jeszcze dokładnie ustalane i procedowane. Jeśli podjęte będą decyzje o ich realizacji, to znajdzie to odzwierciedlenie w korekcie rozkładu jazdy. Prace dla konstrukcji rozkładu jazdy na kolejny cykl, od 12 marca do 10 czerwca 2023 roku niebawem się rozpoczną. Poprzedzą je uzgodnienia w spółce PLK i z przewoźnikami
- napisała Dorota Szalacha z biura prasowego zarządcy infrastruktury.
Oznacza to, że istnieje możliwość przetrasowania pociągu przez Rzeszów. O ile prace na tej linii, np. związane z przebudową stacji Strzyżów, także nie wpłyną na przepustowość tej linii.
Aktualnie pociągi na trasie Zagórz – Kraków Główny wyjeżdżają dwa razy dziennie: o godzinie 04:24 i 15:43. Przejazd między tymi miastami zajmuje prawie pięć godzin.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.