Reklama

Reklama

Jeden z dwóch połączeń kolejowych TLK "Wetlina" z Zagórza do Krakowa może zostać zlikwidowany. Radni wystosowali apel do PKP Intercity

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Aktualności Rada Powiatu Sanockiego skierowała do PKP Intercity apel o utrzymanie połączeń kolejowych na linii Kraków – Zagórz. Samorządowcy obawiają się, że jeden z dwóch pociągów kursujących na tej trasie, wypadnie z rozkładu jazdy na wiosnę.

Do radnych powiatu sanockiego dotarła wiadomośc, że od marca 2023 roku planowana jest likwidacja porannej pary pociągów na trasie Zagórz – Kraków. Nie znając dokładnych przyczyn takiej decyzji, zaapelowali oni o pozostawienie pociągów w planowanym rozkładzie jazdy. Jak tłumaczą, ich brak spowoduje ponowny regres komunikacyjny w regionie, a także spadek zatrudnienia w działaniach związanych z obsługą pociągów.

W związku z tym prosimy o ponowne przeanalizowanie planów dotyczących organizacji przewozów na naszej linii oraz ewentualną informacje, co jest przyczyną likwidacji 50% kursów 

- napisali radni do prezesa Marka Chraniuka. 

Portal Rynek Kolejowy postanowił zapytać o plany zarówno PKP Polskie Linie Kolejowe, jak i PKP Intercity. Przewoźnik odpowiedział bardzo mgliście.

W czasie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2022/2023, który wejdzie w życie w grudniu bieżącego roku, zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt, których zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do prac modernizacyjnych prowadzonych na liniach kolejowych. Kursowanie pociągów od marca będzie ustalone w ramach drugiej korekty, która zacznie obowiązywać od marca 2023 roku. O szczegółach kształtu siatki połączeń w tym okresie będziemy informować bliżej terminu wejścia w życie wspomnianej korekty 

- napisały PKP Intercity w odpowiedzi na pytania portalu Rynek Kolejowy.

W przyszłym roku, w marcu, planowane są prace utrzymaniowe na linii nr 96 Tarnów – Muszyna, po której kursują między innymi pociągi do Zagórza. Szczegóły ewentualnych prac oraz harmonogram będą jeszcze dokładnie ustalane i procedowane. Jeśli podjęte będą decyzje o ich realizacji, to znajdzie to odzwierciedlenie w korekcie rozkładu jazdy. Prace dla konstrukcji rozkładu jazdy na kolejny cykl, od 12 marca do 10 czerwca 2023 roku niebawem się rozpoczną. Poprzedzą je uzgodnienia w spółce PLK i z przewoźnikami 

- napisała Dorota Szalacha z biura prasowego zarządcy infrastruktury.

Oznacza to, że istnieje możliwość przetrasowania pociągu przez Rzeszów. O ile prace na tej linii, np. związane z przebudową stacji Strzyżów, także nie wpłyną na przepustowość tej linii.

Aktualnie pociągi na trasie Zagórz – Kraków Główny wyjeżdżają dwa razy dziennie: o godzinie 04:24 i 15:43. Przejazd między tymi miastami zajmuje prawie pięć godzin.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy