reklama

Poranny pociąg z Bieszczad bez wjazdu do centrum miasta. Budzi to wiele pytań

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Poranny pociąg z Bieszczad bez wjazdu do centrum miasta. Budzi to wiele pytań - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook
AktualnościOd 14 grudnia 2025 roku codzienne połączenie kolejowe między Zagórzem a Krakowem będzie funkcjonować w zmienionej formie. Poranny pociąg „Wetlina” nie dotrze bezpośrednio na Kraków Główny, a podróżni będą musieli skorzystać z przesiadek i zastępczej komunikacji autobusowej.
reklama

Pociąg relacji Zagórz – Kraków Główny – Zagórz od lat pełni istotną rolę dla mieszkańców powiatów bieszczadzkiego, leskiego i sanockiego, a także dla turystów zmierzających w góry. Zagórz, często nazywany kolejową bramą Bieszczad, stanowi punkt wyjściowy zarówno dla wycieczek górskich, jak i dla podróży do większych miast w Polsce. Obecnie codziennie kursują dwa pociągi w każdą stronę. Z Zagórza do Krakowa Głównego odjeżdżają o 05:00 i 15:09, natomiast w przeciwnym kierunku pociągi odjeżdżają o 09:16 i 18:29. Podróż trwa nieco ponad cztery godziny i odbywa się bez przeszkód, zapewniając bezpośrednie połączenie z centrum Małopolski.

reklama

Zmiany w rozkładzie od 14 grudnia

Po wejściu w życie zimowego rozkładu jazdy, podróżni będą korzystać z systemu uwzględniającego przesiadki. Poranny kurs z Zagórza wyruszy o 04:55, a popołudniowy o 15:05. Pasażerowie zmierzający w stronę Krakowa dojadą pociągiem do Targowisk, gdzie zostaną przetransportowani zastępczą komunikacją autobusową do Krosna. W Krośnie nastąpi ponowna przesiadka na pociąg, który kontynuuje podróż w kierunku Krakowa. Największe kontrowersje budzi fakt, że poranny skład nie dotrze do stacji Kraków Główny, a zakończy trasę na stacji Kraków Płaszów. Pasażerowie zwracają uwagę, że w przeciwieństwie do kursu popołudniowego, będą musieli samodzielnie zadbać o dalszy dojazd do centrum, co rodzi pytania o komfort podróży i dostępność miejsc w kolejnych pociągach.

reklama

 

Dorota Szalacha z PKP Polskich Linii Kolejowych wyjaśnia w rozmowie z Radiem Kraków, że zmiany są konsekwencją trwającego remontu peronów na stacji Kraków Główny, który ogranicza przepustowość całego dworca. Jak podkreśla, prace te wymagają niestandardowych rozwiązań, w tym skierowania części połączeń na stację Kraków Płaszów, tak aby wszystkie pociągi mogły wjechać do aglomeracji krakowskiej. Z tego powodu poranny pociąg „Wetlina” musi opuścić Kraków Główny wcześniej, aby zwolnić peron dla kolejnych składów, co jednocześnie przekłada się na nieco wydłużone postoje na wybranych stacjach.

Decyzja o skierowaniu porannego pociągu na stację Kraków Płaszów spotkała się z mieszanymi reakcjami. Pasażerowie wskazują, że zmiana komplikuje planowanie podróży i wymaga dodatkowego wysiłku przy dojeździe do centrum Krakowa.

reklama

W drodze powrotnej system kursowania będzie analogiczny. Pociąg odjedzie z Krakowa Głównego o 09:30 i 18:25, a pasażerowie ponownie skorzystają z Zastępczej Komunikacji Autobusowej między Krosnem a Targowiskami, aby kontynuować podróż do Zagórza.

reklama

Modernizacja linii nr 108

Rozkład uwzględniający przesiadki jest konsekwencją rozpoczęcia generalnego remontu linii kolejowej nr 108, obejmującego odcinek Jasło – Nowy Zagórz, ze szczególnym uwzględnieniem fragmentu Krosno – Targowiska. Celem modernizacji jest podniesienie komfortu podróży, poprawa bezpieczeństwa oraz skrócenie czasu przejazdu w przyszłości. Wprowadzenie przesiadek pozwala utrzymać ciągłość komunikacyjną w regionie, minimalizując ograniczenia dla podróżnych w okresie remontu.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
logo