Pociąg Regio relacji Rzeszów Główny – Ustrzyki Dolne – Rzeszów Główny po raz pierwszy wyruszył na tory 22 lutego 2025 roku. Był to pociąg weekendowy, którego celem było połączenie turystyczne – możliwie jak najszybsze, bez dużej ilości postojów, umożliwiające dotarcie w Bieszczady. Skład zatrzymywał się wówczas na zaledwie dziewięciu stacjach, co znacząco skracało czas podróży. Połączenie zyskało uznanie wśród turystów oraz mieszkańców regionu, stając się wygodną alternatywą dla samochodu czy busa. Następnie 10 marca 2025 roku uruchomiono także połączenia tygodniowe. Od poniedziałku do piątku pociągi kursowały dwa razy dziennie, a trasa pozostała ta sama – z tą różnicą, że tym razem skład zatrzymywał się na wszystkich stacjach po drodze. Dzięki temu z połączenia mogli korzystać nie tylko turyści, ale również mieszkańcy mniejszych miejscowości. Oczywiście takie połączenia utrzymywane są do dziś.
Zmiany w rozkładzie jazdy
Jak wynika z obowiązującego rozkładu, do 26 października 2025 roku pociągi Regio kursują według dotychczasowego schematu. Od poniedziałku do piątku skład wyjeżdża z Rzeszowa Głównego o 04:57 i 12:01, docierając do Ustrzyk Dolnych odpowiednio o 09:17 i 16:41. W weekendy połączenie jest nieco inne – w soboty i niedziele pociąg wyrusza o 05:16, by dotrzeć do celu o 08:45. Powroty z Ustrzyk Dolnych również odbywają się dwa razy dziennie. W dni robocze pociąg odjeżdża o 14:13 i 16:54, natomiast w soboty kursuje przyspieszony skład o 16:00, a w niedziele pociąg odjeżdża o 14:10, zatrzymując się na wszystkich stacjach.
Po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy 26 października, planowane są niewielkie przesunięcia godzin odjazdów. W dni robocze pociągi wyruszą z Rzeszowa o 04:57 i 11:58, a w przeciwnym kierunku z Ustrzyk o 14:10 i 16:54. Jak wynika z informacji na Portalu Pasażera, ostatnie kursy weekendowe zaplanowano na 1 i 2 listopada, po czym połączenie zostanie całkowicie zawieszone.
Remont linii nr 108 wstrzymuje ruch
Zawieszenie połączenia Rzeszów – Ustrzyki Dolne ma bezpośredni związek z planowanym remontem linii kolejowej nr 108, która łączy Krosno, Sanok i Ustrzyki Dolne. Modernizacja torowiska oraz infrastruktury technicznej ma potrwać około dwóch lat. Prace obejmą między innymi wymianę torów, naprawę przejazdów, przebudowę przepustów oraz modernizację wybranych peronów. Pasażerowie pytali o możliwość wprowadzenia komunikacji zastępczej, jednak – jak informują władze województwa podkarpackiego – nie byłoby to rozwiązanie efektywne. Czas przejazdu autobusów zastępczych okazałby się bowiem niekonkurencyjny wobec istniejących połączeń busowych, które obecnie obsługują ten kierunek.
Ostatnie kursy przed przerwą
Dla wielu pasażerów nadchodzące tygodnie będą ostatnią okazją, by skorzystać z bezpośredniego połączenia kolejowego z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych.Zgodnie z rozkładem, ostatnie kursy odbędą się 1 i 2 listopada, kiedy to pociąg wyruszy z Rzeszowa o 04:57, a w drogę powrotną z Ustrzyk Dolnych o 14:10, kończąc bieg w Rzeszowie o 18:39.
Na razie nie podano dokładnej daty przywrócenia połączeń po zakończeniu prac na linii 108.
Wstępne szacunki wskazują, że pociąg Regio Rzeszów – Ustrzyki Dolne może powrócić do rozkładu najwcześniej w 2027 roku, po zakończeniu modernizacji. Dla regionu, który w ostatnich latach odzyskiwał kolejowe znaczenie, będzie to długa przerwa – jednak inwestycja w infrastrukturę ma w przyszłości zapewnić większy komfort i bezpieczeństwo podróży.
Komentarze (0)