reklama

Bieszczady z pokładu wagonika kolejki leśnej. "Ciuchcia" wyjedzie na tory już podczas długiego weekendu majowego [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

AktualnościBudynek stacji kolejowej, klimatyczne wagoniki i ciągnące się kilometrami przez malownicze doliny tory kolejki wąskotorowej. Właśnie takie atrakcje będą czekały na wszystkich, którzy już podczas długiego weekendu majowego zdecydują się odwiedzić Majdan, w gminie Cisna i przejechać Bieszczadzką Kolejką Leśną.
reklama

Weekend majowy z Bieszczadzką Ciuchcią

Wraz z początkiem długiego weekendu majowego na tory wyruszy słynna Bieszczadzka Kolejka Leśna. Wszyscy turyści będą mogli przejechać się ciuchcią codziennie do 7 maja. Na przestrzeni tych kilku dni składy wyjadą z Majdanu do Balnicy i z powrotem dwa razy dziennie – o godzinie 9:30 i 12:00. Łączna długość trasy to 9 kilometrów, a czas przejazdu to około 2 godziny.

Długi weekend to początek sezonu dla bieszczadzkiej wąskotorówki. Od 9 maja kolejka będzie kursowała zgodnie z rozkładem jazdy. Od wtorku do piątku ciuchcia wyjedzie o godzinie 10:00 na trasę Majdan – Balnica – Majdan, z kolei w weekendy o godzinie 09:30 oraz 12:00.

Ceny biletów

Przejazd z Majdanu do Balnicy i z powrotem to koszt 40 zł – bilet normalny oraz 32 zł – bilet ulgowy. Ponadto sprzedawane są bilety dla dzieci do lat 3, których cena wynosi 2 zł.

reklama

Najsłynniejsza kolejka wąskotorowa

Bieszczadzka Kolejka Leśna jest jedną z najsłynniejszych kolejek wąskotorowych w Polsce oraz jedną z najpopularniejszych atrakcji w Bieszczadach. Ciuchcia kursuje aktualnie na jednej trasie: z Majdanu do Balnicy. Kilkugodzinna wycieczka przez bieszczadzkie doliny to przede wszystkim możliwość podziwiania pięknych, dzikich okolic oraz odwiedziny popularnych miejscowości.

Bieszczadzka Ciuchcia, czyli kolejka z historią

Budowę kolejki wąskotorowej rozpoczęto pod koniec XIX wieku. Miała ona na celu uprościć eksploatację bieszczadzkich lasów. Niestety podczas II wojny światowej torowiska zostały kompletnie zrujnowane. W latach 50. przy okazji budowy Zakładów Drewna w Rzepedzi wybudowano tory na odcinku z Rzepedzi przez Smolnik, Wolę Michową, Balnicę, Cisną, Przysłup i Wetlinę do Moczarnego. Kolejka służyła nie tylko do przewozu drewna, ale również jako transport turystyczny. Na początku lat 90. ubiegłego wieku linię wyłączono z eksploatacji, szyny zardzewiały a tory zarosły.

W 1994 roku założono Fundację Bieszczadzkiej Kolejki, która doprowadziła do ponownego uruchomienia kolejki.

reklama

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama